Αρχική Βιογραφικό Συνεντεύξεις Ομιλίες Φωτογραφίες Επικοινωνία

ΟΜΙΛΙΕΣ / ΚΕΙΜΕΝΑ

17-12-2009

(ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ)

 Συζήτηση επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις».

Το λόγο τώρα έχει ο κ. Γρηγόριος Αποστολάκος, Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Λακωνία.
Ορίστε, κύριε Αποστολάκο, έχετε το λόγο για οκτώ λεπτά.
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα χρησιμοποιήσω το έδρανό μου και θα προσπαθήσω να επιχειρηματολογήσω πολιτικά και κοινοβουλευτικά, μόνο πάνω στο άρθρο 4, γιατί έχει καταστεί πια θεσμός μέσα σε αυτήν την Αίθουσα να έχουμε παράλληλους κοινοβουλευτικούς μονολόγους και να μη δίδονται απαντήσεις, είτε πολιτικές είτε κυβερνητικές. Αναφέρομαι είτε στο Κόμμα της Συμπολίτευσης αυτή τη στιγμή είτε στην Κυβέρνηση. Όμως, κάποια στιγμή πρέπει να δοθούν κάποιες απαντήσεις. Η όποια μου επιχειρηματολογία, κύριε Πρόεδρε, εδράζεται πάνω στην αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση του άρθρου 4. Θαρρώ ότι πετάει την μπάλα στην εξέδρα οποιαδήποτε επιχειρηματολογία του κυρίου Υπουργού μιλάει για το ΑΣΕΠ ή οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση.
Η βασική μας πολιτική αντίθεση –και μιλάω στα άρθρα αυτή τη στιγμή- είναι στο άρθρο 4. Παρά τις προτάσεις που κάναμε, παρά την πολύ καλή διάθεση που είχαμε να συνεργαστούμε μαζί σας, μας κόψατε κάθε δυνατότητα να μπορέσουμε να συμβάλουμε σε ένα νομοσχέδιο, που και εμείς συμφωνούμε στη θεωρητική του βάση, ότι θα πρέπει να επεκταθεί. Ήταν λάθος η επιχειρηματολογία πάρα πολλών συναδέλφων μέσα στην Αίθουσα αυτή, που προσπάθησαν να συνδέσουν τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας και των Βουλευτών της με δήθεν άρνηση στον τρόπο λειτουργίας του ΑΣΕΠ. Ουδέν ψευδέστερον αυτού!

Κυρία Υφυπουργέ, περιμένω από σας να μεταφέρετε τα ερωτήματά μου στον κ. Υπουργό που θα τα ακούσει και θα τα μάθει, ώστε να μας δώσει κάποιες απαντήσεις. Χθες ο κ. Ευθυμίου ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ κατά τη διάρκεια της ομιλίας του είπε κάτι συγκεκριμένο: Πείτε μια ενέργεια, πείτε μια δήλωση στελέχους του ΠΑ.ΣΟ.Κ που να είναι αντίθετη με το παρόν νομοσχέδιο. Το είπατε εσείς, κύριε κοινοβουλευτικέ εκπρόσωπε και είμαι βέβαιος ότι δεν θα το αρνηθείτε.
Δύο τινά συμβαίνουν αυτή τη στιγμή. Μάλλον, δεν ακούσατε τον εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας και πολλούς άλλους ομιλητές από τη Νέα Δημοκρατία όπως τον κ. Ζώη, ο οποίος κατέθεσε επώνυμες δηλώσεις του κ. Ρόβλια και του κ. Καστανίδη που είναι ακριβώς αντίθετες με αυτό που είπατε εσείς. Να σας τις θυμίσω παρ’ ό,τι είναι κατατεθειμένες στα Πρακτικά για να μας δώσετε μια απάντηση;
Ο κ. Ρόβλιας είχε πει ότι όσοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες με την έννοια του ευρωπαϊκού δικαίου, οι συμβάσεις αυτές προφανώς μετατρέπονται αυτοδικαίως σε αορίστου χρόνου. Είναι ή δεν είναι αντίθετες αυτές οι δηλώσεις; Και εδώ υπάρχει μια φημολογία, κύριε εκπρόσωπε. Ότι υπήρχε αντίδραση του κ. Ρόβλια στο παρόν νομοσχέδιο, με βάση τη δήλωση την οποία είχε κάνει το Μάιο του 2009 και γι’ αυτό παραιτήθηκε ή μάλλον τον αποπέμψατε. Οφείλετε να δώσετε μια απάντηση γι’ αυτό. Και δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι αποπέμφθη μόνο για το γεγονός ότι έκανε ενέργειες πελατειακού συστήματος. Ποιος μπορεί να το δεχθεί λογικά αυτό το πράγμα; Ή να δεχθούμε κάτι άλλο, ότι πήγε ο κ. Ρόβλιας στο Μαξίμου και διαμαρτυρήθηκε στον κ. Παμπούκη – να μας απαντήσετε γι’ αυτό- ότι ο κ. Ραγκούσης δεν του έδινε τις αρμοδιότητες που εδικαιούτο ως Υφυπουργός;
Άρα, κύριε Ευθυμίου υπάρχει ένα πολιτικό θέμα εδώ, εάν και κατά πόσο ο κ. Ρόβλιας παραιτήθηκε επειδή αντέδρασε στην ρύθμιση την οποία φέρατε σήμερα στη Βουλή και οφείλετε να δώσετε μια απάντηση σε αυτό. Και δεν πρέπει να δώσετε απάντηση μόνο εσείς, αλλά πρέπει να δώσει απάντηση και ο Υπουργός Δικαιοσύνης για το ίδιο θέμα -είναι μείζον πολιτικό θέμα για μας και για σας και για την πολιτική σας τιμή και για τη συνέπεια λόγων και έργων σας- ο οποίος στην ίδια συνέντευξη όντας αρμόδιος πολιτικά μαζί με τον κ. Ρόβλια, ισχυρίζετο ότι είναι δικαίωμα των συμβασιούχων έργου η προσαύξηση στην μοριοδότηση.
Δώστε μια απάντηση επιτέλους, είτε εσείς σε πολιτικό επίπεδο και κοινοβουλευτικό είτε ο κ. Ραγκούσης, πάνω στο θέμα αυτό. Υπήρχε διάσταση; Τον ρώτησα χθες και δεν απήντησε. Δεν μπορείτε να τα περνάτε έτσι αυτά αβρόχοις ποσί. Θα πρέπει να δώσετε απαντήσεις πάνω στα θέματα αυτά.
Εμείς πιστεύουμε ότι υπήρχε διάσταση απόψεων κυβερνητική γι’ αυτό παραιτήθηκε ο κ. Ρόβλιας. Υπήρχε και πολιτική διάσταση. Υπάρχει λοιπόν, θέμα ηθικής τάξεως. Η πολιτική ευθιξία επιβάλει και στον κ. Καστανίδη να δώσει μια απάντηση. Το πίστευε ή δεν το πίστευε τότε; Εκπροσωπούσε ή δεν εκπροσωπούσε τον αρμόδιο τομέα του ΠΑ.ΣΟ.Κ τότε;
Να θέσω ένα δεύτερο ερώτημα τώρα για τον κ. Ραγκούση και θα πρέπει να μας δώσει απάντηση. Ουδεμία αναφορά έκανε τρεις μέρες τώρα, είτε στην κοινοβουλευτική διαβούλευση, είτε στην Επιτροπή, είτε εδώ, εάν και κατά πόσο το συγκεκριμένο νομοθέτημα είναι συμβατό και εναρμονισμένο με την κοινοτική νομοθεσία, την οποία οφείλουμε να υπακούμε. Δεν έχει δώσει καμία απάντηση. Οφείλει να δώσει απάντηση.
Δεν έχει δώσει καμία απάντηση και το αποφεύγει επιμελώς, εάν και κατά πόσο είναι ή δεν είναι εναρμονισμένο το παρόν νομοθέτημα με την πάγια νομολογία του ΔΕΚ. Και αναφέρομαι στην τελευταία απόφαση του Αυγούστου του 2006 για του συμβασιούχους του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Καμία απάντηση δεν δίνει. Θα υποχρεωθεί να τη δώσει την απάντηση. Από τις πρωτοβουλίες της Νέας Δημοκρατίας θα τη δώσει, από τις πρωτοβουλίες των δύστυχων συμβασιούχων που τους αναγκάζετε κυρία Υφυπουργέ, να τρέχουν στα δικηγορικά γραφεία να βρουν το δίκιο τους. Θα το βρουν το δίκιο τους και θα έχουν από εμάς αμέριστη στήριξη και βοήθεια. Όμως, εσείς απαντήσεις πρέπει να δώσετε. Δεν μπορεί να περάσει έτσι αυτό το πράγμα.
Βέβαια, σε κάθε περίπτωση αποδεχόμαστε και την ρήση του αξιότιμου Υπουργού του κ. Ραγκούση, ο οποίος ούτε λίγο, ούτε πολύ μας είπε χθες ότι έχουμε πολιτική και ιδεολογική διαφορά. Βεβαίως και έχουμε, γιατί εμείς λειτουργούσαμε με βάση το κράτος δικαίου, την ισονομία και την ισοπολιτεία. Βρήκαμε χιλιάδες συμβασιούχους που εσείς διορίσατε και με το Διάταγμα Παυλόπουλου κάναμε την αναγκαία προσαρμογή, όπως λέει η κοινοτική νομοθεσία και τους βάλαμε μέσα. Και καλύψαμε την προσαρμογή αυτή με την μοριοδότηση, με το νόμο περί της προσαύξησης της μοριοδότησης.
Εσείς ούτε το ένα κάνετε ούτε το άλλο κάνετε. Δηλαδή, τι προσπαθείτε να μας πείσετε τώρα; Ότι είναι ισονομία και ισοπολιτεία αυτό το πράγμα, ένα νομοθέτημα όπου στην ουσία του -όλα αυτά τα μεγαλόστομα που ακούμε- δεν λέει τίποτα; Διότι το άρθρο 13 –σας το λέω για δεύτερη φορά μέσα σε αυτή την Αίθουσα- στην ουσία παραπέμπει στις καλένδες, την ανάγκη να φτιάξουμε ένα σύστημα προσλήψεων τέτοιας μορφής και τέτοιας ποιότητας που να καλύπτει το κράτος δικαίου. Κανείς δεν διαφωνεί.
Σας είπαμε και χθες εδώ από την Αίθουσα αυτή, να κάνετε πανελλήνιο διαγωνισμό. Γιατί δεν το κάνετε; Προσπαθείτε να μας πείσετε τώρα αυτήν την στιγμή ότι με τις διατάξεις αυτού του ΑΣΕΠ, μπορείτε να λύσετε το θέμα της ευνομίας, της ισονομίας και της ισοπολιτείας για να έχουν εμπιστοσύνη οι συμβασιούχοι έξω; Δεν θα το κάνετε αυτό, δεν μπορεί να το κάνει το ΑΣΕΠ.
Όλα τα άλλα καλύπτουν μια επικοινωνιακή σας πολιτική, η οποία σε κάθε περίπτωση έχει δύο επακόλουθα: Το ένα είναι η ανεργία, την οποία επιφέρετε σε χιλιάδες ανθρώπους. Φωνάζουν εδώ απ’ έξω αυτή τη στιγμή, κύριε Πρόεδρε, ότι δεν θα περάσει. Κάποιοι μας ακούν από εδώ πάνω. Αμ, θα περάσει! Γιατί δείχνει ένα πολιτικά ανάλγητο πρόσωπο αυτή η Κυβέρνηση αυτή τη στιγμή, ένα πρόσωπο ρεβανσιστικό και από την άλλη μεριά, θα διαλύσετε τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, τους ΟΤΑ που υπερασπίζονται κάποιοι συνάδελφοι εδώ μέσα, όπου δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν.
Σε τελική ανάλυση πιστεύουμε ότι αποτελεί μια τεράστια πολιτική υποκρισία το νομοσχέδιο αυτό, που ήλθε μόνο να καλύψει επικοινωνιακές ανάγκες της Κυβέρνησης, μια Κυβέρνηση η οποία κρύβεται μέσα από τη ρύθμιση ότι υπαγάγει όλον τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον ΑΣΕΠ, όμως από κει και πέρα το μόνο που έχει να κάνει είναι να εκδικείται τους συμβασιούχους.
Αυτά ήθελα να σας πω και όσο είναι καιρός ακόμα, κυρία Τζάκρη, αποσύρετε το. Σπείρατε ανέμους και θα θερίσετε πάρα πολλές θύελλες. Σας το λέω εγώ αλλά ακούστε και τις φρόνιμες φωνές έμπειρων ανθρώπων μέσα στο Κοινοβούλιο, όπως ο κ. Κουβέλης που σας είπε –και θυμηθείτε ότι θα το κάνετε- ότι πάρα πολύ σύντομα θα αναγκαστείτε να φέρετε καινούργια νομοθετική ρύθμιση, γιατί θα σας αναγκάσει σε αυτό, το αδιέξοδο στο οποίο οδηγείτε τον τρόπο λειτουργίας αυτού του κράτους. Όσο είναι καιρός ακόμα αποσύρετε τη διάταξη του άρθρου 4.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)

 

17-12-2009

(ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ)

 Συζήτηση επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις».

Το λόγο έχει ο κ. Αποστολάκος για τέσσερα λεπτά.
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ: Ναι κυρία Πρόεδρε, ίσως χρειαστούν και λιγότερα.
Κύριε Υπουργέ, ζήτησα για δεύτερη φορά το λόγο, να κάνω χρήση της δευτερολογίας μου, γιατί θέλω να θέσω για δεύτερη και τρίτη φορά δύο ερωτήματα τα οποία επιμόνως αρνείστε να απαντήσετε. Νωρίτερα δεν απαντήσατε στην ερώτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου μας κ. Τζαβάρα και του κυρίου εισηγητού μας του κ. Ζώη σε ό,τι αφορά τη θέση σας για ένα πολιτικό ζήτημα το οποίο έβαλε χθες ο κ. Ευθυμίου, ο οποίος μας προκάλεσε στην Αίθουσα αυτή να αναφέρουμε έστω και μία δήλωση στελέχους του ΠΑ.ΣΟ.Κ. που να είναι σε αντίθεση με τη φιλοσοφία και τις ρυθμίσεις του παρόντος νομοσχεδίου. Είτε απαντήσετε κύριε εκπρόσωπε και κύριε Υπουργέ είτε δεν απαντήσετε αυτά θα βγουν προς τα έξω.
Επίσης, θα πρέπει να μας δώσετε μία εξήγηση για ποιο λόγο υπερασπιζόταν ο κ. Καστανίδης, ο κύριος Υπουργός Δικαιοσύνης τη ρύθμιση αυτή γιατί προφανώς γνωρίζει πολύ καλά τις υποχρεώσεις της χώρας μας σε ό,τι αφορά την προσαρμογή της με το κοινοτικό κεκτημένο σχετικά με το δικαιακό του σύστημα. Δεν μπορείτε να μην απαντήσετε σε αυτό, κύριε Υπουργέ. Επιμόνως σας ρωτάμε εάν και κατά πόσο είναι αυτονόητη υποχρέωση της χώρας να προσαρμόζεται στο Κοινοτικό Δίκαιο, το οποίο αποτελεί και εσωτερική έννομη τάξη από ένα σημείο και μετά, έστω και με καθυστέρηση και ακόμα αν οι αποφάσεις του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων είναι υποχρεωτικά εφαρμόσιμες στην εσωτερική έννομη τάξη. Δεν μπορείτε να μην πάρετε θέση γι’ αυτό. Επιμόνως δεν έχετε αναφέρει τίποτα ούτε κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής διαβούλευσης ούτε κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της Επιτροπής ούτε και στην Ολομέλεια. Να μας πείτε εάν και κατά πόσο η διάταξη του άρθρου 5 είναι συμβατή με την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν έχουμε ακούσει ούτε μία λέξη αν είναι συμβατή και εναρμονισμένη με την απόφαση του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Εμένα μου προξενεί εντύπωση και κάτι άλλο, ότι ούτε στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται τίποτα, ως όφειλε να αναφέρεται. Μου προξενεί εντύπωση και το γεγονός ότι και η αρμόδια επιστημονική επιτροπή της Βουλής δεν έχει πάρει θέση. Όμως, πρέπει να πάρετε θέση, όχι επειδή το ζητάμε εμείς. Διότι φοβάμαι πάρα πολύ όχι για μας ούτε για σας. Εμείς ερχόμεθα και παρερχόμεθα από τις θέσεις της εξουσίας ή τις πολιτικές θέσεις. Αναφέρομαι σε όλους αυτούς τους ανθρώπους για τους οποίους έχουμε δικαίωμα να μιλάμε παρότι είπε ο κ. Τσούκαλης ενθυμούμενος μία αχαϊκή ρήση ενός παλιότερου αείμνηστου πολιτικού, του Αγαμέμνονα Κουτσόγιωργα. Έχουμε δικαίωμα να μιλάμε, το δικαίωμα το οποίο βγαίνει μέσα από τη λαϊκή βούληση και το δικαίωμα της αντιπροσώπευσης το οποίο έχουμε μέσα από τη λαϊκή ψήφο.

Αυτό δεν μπορεί να μας το στερήσει ο κ. Τσούκαλης. Εσείς όμως θα πρέπει να μας απαντήσετε σ’ αυτό, διότι μαζί με τον κ. Καστανίδη θα πρέπει να μας δώσετε και μια άλλη απάντηση, για την υποχρεωτική προσαρμογή την οποία οφείλαμε να κάνουμε βάσει του κοινοτικού δικαίου και την απόφαση του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Σ’ αυτό αναφέρθηκε και ο κ. Ρόβλιας. Εδώ κυκλοφορεί αυτό το ερώτημα από το πρωί και θέλω να μας δώσετε μια απάντηση. Αν υπήρξε διαφωνία του κ. Ρόβλια με τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση και αν αποτέλεσμα αυτής της διαφωνίας ήταν το γεγονός ότι παραιτήθη και όχι ο χυδαίος λόγος, ο οποίος πολιτικά βγήκε προς τα έξω. Εγώ αρνούμαι να δεχθώ για τον κ. Ρόβλια ότι παραιτήθηκε για έναν τέτοιο λόγο. Τον γνωρίζουμε τον άνδρα.
Οφείλετε να μας δώσετε κάποιες απαντήσεις και στα δύο αυτά ερωτήματα και σίγουρα –και κλείνω, κυρία Πρόεδρε- η συζήτηση αυτή δεν γίνεται μόνο γι’ αυτό το θέμα. Ναι, για το διοικητικό σχήμα της χώρας, είπε ο εξαίρετος συνάδελφος κ. Ντόλιος. Εντάξει! Μην προσπαθείτε να χρεώσετε σε μας την κατάντια του ελληνικού δημοσίου.
Και θα κλείσω με αυτό, κυρία Πρόεδρε. Σας είπα και στη Επιτροπή, σας το είπα και στην Ολομέλεια, χθες που μιλούσαμε, ότι τελικά υπάρχει συνευθύνη για την άθλια κατάστασή του. Δεν ήρθατε από την κολυμβήθρα του Σιλωάμ να λύσετε μέσα σε δύο μήνες όλα τα προβλήματα.
Κάθε φορά να θυμάστε τη ρήση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, του κ. Πάγκαλου, ο οποίος ομολόγησε -παραδίδοντας την εξουσία το 2004 στη Νέα Δημοκρατία- ότι «είχαμε διαλύσει το κράτος». Ε, τι άλλη χρεία μαρτύρων έχετε για να συνειδητοποιήσετε και εσείς ότι έχουμε συλλογική ευθύνη, από κοινού, εφόσον θέλετε τη συνεργασία μας, να κάνουμε κάποιες σοβαρές προσπάθειες και να επιλύσουμε αυτό το σοβαρό πρόβλημα.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)


06/04/09 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ. ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΑΥΛΙΔΗ


26/02/09 ΕΠ. ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ



25/02/09 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ


25/02/09 ΕΠ. ΔΗΜ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ


25/02/09 ΕΠ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ



29/01/09 ΕΠ. ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ





01/04/09 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΗΜΩΝ


18/12/08 ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2009


01/12/08 ΕΠ. ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ


16/07/08 Σ/Ν ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ "ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ


24/06/08 ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΥΠΕΧΩΔΕ


18/06/08 ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ


17/06/08 ΕΠ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ



02/06/08 ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ



13/12/07 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Ο βουλευτής Λακωνίας της Ν.Δ. κ. Γρηγόρης Αποστολάκος, κατέθεσε σήμερα, στη Βουλή, Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χρήστο Φώλια, με αφορμή τις ενέργειες της Εταιρείας ΗΡΩΝ – ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΙΚΗ Α.Ε. για την εγκατάσταση και λειτουργία μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στο Δήμο Βοιών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης.


19/12/07 ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Είναι μεγάλη πρόκληση και ευθύνη για την Κυβέρνηση και την Νέα Δημοκρατία ο Προϋπολογισμός του 2008.

Η αλλαγή κατάρτισης του Προϋπολογισμού αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή μας.

Η αρχή έγινε. Έπεται η συνέχεια που στοχεύει στη διαφάνεια, την αξιοπιστία και την αποδοτικότητα της δημοσιονομικής πολιτικής μας.

Ένας προϋπολογισμός οφείλει να χαρακτηρίζεται από πέντε (5) βασικά στοιχεία: ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΑ – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ  και ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ.

Έχω την βεβαιότητα ότι ο προϋπολογισμός του 2008 φέρει αυτά τα χαρακτηριστικά.

Όλα αυτά όμως δεν έγιναν τυχαία, από τη μια στιγμή στην άλλη.

Απαιτήθηκε πολύς χρόνος, σκληρή και υπεύθυνη δουλειά, προκειμένου η Κυβέρνηση να καταρτήσει ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και ΔΙΑΦΑΝΗ προϋπολογισμό για τον ελληνικό λαό και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Κατεβλήθη ρωμαλέα προσπάθεια για να τεθεί στο περιθώριο η ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ του παρελθόντος που διέσυρε την χώρα.

Ο ετήσιος όμως προϋπολογισμός αυτονοήτως δεν είναι ένα, οικονομικά, μονοσήμαντο κείμενο.

Αισθάνομαι λοιπόν την υποχρέωση, όπως αυτή απορρέει από το Σύνταγμα και την λαϊκή εντολή, να καταγράψω με το λόγο μου, στο βήμα της εθνικής αντιπροσωπείας, επιγραμματικά, τέσσερις (4) επισημάνσεις, πέρα και έξω από τεχνοκρατικές προσεγγίσεις.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ, μαζί με τον Γενικό και τους Ειδικούς Εισηγητές, έφεραν για ψήφιση στη Βουλή και στήριξαν ικανοποιητικά έναν άρτιο και φιλόδοξο προϋπολογισμό.

Αν δεν υπήρχε η ευθύνη και το χρέος της δημόσιας τοποθέτησης , δεν θα δίσταζα να σας πω ότι ήδη έχω καλυφθεί από τις τοποθετήσεις αυτές.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΠΡΩΤΗ

Παρακολούθησα με προσοχή την τοποθέτηση της κας Κατσέλη.

Από τα επιχειρήματα της οιονεί επιστημονικής διάλεξης, αναμφίβολα προκύπτει ότι επιστρατεύτηκε το δεδομένο ακαδημαϊκό της κύρος για να υπηρετήσει την στείρα και μηδενιστική αντιπολιτευτική λειτουργία του ΠΑΣΟΚ.

Δεν δίστασε να χαρακτηρίσει μύθους τα δεδομένα επιτεύγματα της Κυβερνητικής πολιτικής, και συγκεκριμένα:

  • Τη σύγκλιση της ελληνικής οικονομίας προς τις οικονομίες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Την στηριζόμενη στις εξαγωγές εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας
  • Την αύξηση των επενδύσεων λόγω της μείωσης των φορολογικών συντελεστών.
  • Την δημοσιονομική εξυγίανση και τον περιορισμό των ελλειμμάτων
  • Την διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα της δημοσιονομικής διαχείρισης.

Η χθεσινή τοποθέτηση του Υπουργού, κ. Αλογοσκούφη, που αποδόμησε, έναν προς έναν, τους πέντε μύθους της μείζονος Αντιπολίτευσης, έδωσε την δέουσα απάντηση.

Η Γεν. Εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ,  προσπάθησε να δικαιώσει τις οικονομικές θεωρίες και τις δημοσιονομικές πολιτικές που εφαρμόσθηκαν κατά τη δεκαετία του 1980 από τις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα.

Πανομοιότυπες πολιτικές που είχαν τα ίδια καταστροφικά αποτελέσματα και υπονόμευσαν την δημοσιονομική προοπτική της χώρας, ακολούθησαν και οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του 90.

Μέχρι και σήμερα πληρώνουμε τα επίχειρα αυτής της πολιτικής που στηρίχθηκε στον κομματισμό, το ρουσφέτι, την αναξιοκρατία, την αδιαφάνεια, την διαφθορά και τις ιδεολογικές προκαταλήψεις.

Τεχνοκρατική, άνευρη και απολίτικη, κριτικάρατε την εισήγηση στην Κοινοβουλευτική σας ομάδα.

Τα γράφουν οι Εφημερίδες.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ

Ακούγωντας πολλούς συναδέλφους από το ΠΑΣΟΚ (όπως π.χ. τον κ. Βενιζέλο) προς στιγμή προβληματίστηκα.

Άραγε που ανήκω εγώ; Στη Λαϊκή Δεξιά ή την Ταξική Δεξιά;;

Την Λαϊκή Δεξιά που παραπλανείται και ψηφίζει Νέα Δημοκρατία και Κων/νο Καραμανλή ή την ταξική Δεξιά που υπηρετεί τα συμφέροντα της οικονομικής Ολιγαρχίας;;;

Η πολιτική μου όμως ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ αστραπιαία μου υπενθύμισε και σας το δηλώνω, ότι ανήκουμε και εκφράζουμε μια πλατιά κοινωνική συμμαχία, μέσα από τον Ριζοσπαστικό Φιλελευθερισμό της Ν.Δ. που έχει επίκεντρο τον άνθρωπο, την κοινωνία και την αγάπη για την πατρίδα.

Πλέον αυτού είμαστε υπερήφανοι για την κοινωνική μας αναφορά που δεν σχετίζεται με συμφέροντα και εξαρτήσεις.

 

Οι ταξικές πολιτικές ήσαν αποκλειστικό προνόμιο των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ.

Και βέβαια δεν μπορώ, παρά να επισημάνω, την προφανή, από πολλούς συναδέλφους του ΠΑΣΟΚ, νοσταλγική και ασυναίσθητη προσπάθεια προβολής του καταδικασμένου έργου του ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΠΑΣΟΚ.

Δυστυχώς για αυτούς, έχει πάρει διαζύγιο το Κυβερνητικό με το κοινωνικό ΠΑΣΟΚ.

Δεν τα λέμε μόνο εμείς αυτά. Τα αποδεικνύουν οι δημοσκοπήσεις της κοινής γνώμης

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΤΡΙΤΗ

Αισιόδοξη και απίστευτα εξωπραγματική ήταν η δήλωση του εκπροσώπου του ΛΑΟΣ να πείσει έστω και έναν βουλευτή της Ν.Δ. να καταψηφίσει τον Προϋπολογισμό. Η ανάλυση της δήλωσης αυτής θωράκισε την ούτως ή άλλως δεδομένη πίστη μου για την υπερψήφιση του συζητούμενου προϋπολογισμού.

Τουλάχιστον τα κόμματα της Αριστεράς με την επιχειρηματολογία τους, που ευλόγως διαφωνούμε, δεν μας κάλεσαν να τους ακολουθήσουμε.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ

Αποτελεί αδιαμφισβήτητο εκσυγχρονισμό η καθιέρωση, από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ, του προϋπολογισμού προγραμμάτων, που ενισχύει την κρατική αποτελεσματικότητα.

Εκτιμώ ότι η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, στο μέλλον και εντός των πλαισίων των μεταρρυθμίσεων,  θα εξετάσουν και την αλλαγή του τρόπου υλοποίησης του Προϋπολογισμού με στόχο, τόσον την μεγιστοποίηση της αποδοτικότητος του Κράτους όσον και την αναβάθμιση του ρόλου του Κοινοβουλίου και των βουλευτών.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Με τον συζητούμενο προϋπολογισμό συνεχίζεται το μεταρρυθμιστικό  έργο της Κυβέρνησης και ξεκινά η δεύτερη φάση της δημοσιονομικής εξυγίανσης που έχει να κάνει:

1.       Με την μείωση του ελλείμματος στο 1,6% του ΑΕΠ (από 2,7% το 2007)

2.      Με την μείωση του Δημόσιου χρέους στο 91% του ΑΕΠ (από 93,4% το 2007)

3.      Με την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής

4.      Με την Στήριξη των ευαίσθητων ομάδων του Κοινωνικού Συνόλου

5.      Με την ολοκλήρωση της φορολογικής μεταρρύθμισης

6.      Με την αναμόρφωση του Ασφαλιστικού

7.      Με την ενίσχυση του νέου αναπτυξιακού προτύπου.

Με τον προϋπολογισμό αυτό η Κυβέρνηση της Ν.Δ. υλοποιεί στο ακέραιο τις σημαντικές δεσμεύσεις που ανέλαβε, στηρίζοντας τους χαμηλόμισθους, τους χαμηλοσυνταξιούχους, τους ανέργους και γενικά τις αδύναμες οικονομικά ομάδες.

Συγκεκριμένα:

  1.  Αυξάνει το επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης στα 230 ευρώ (από 1-1-2008)
  2.  Αυξάνει τις συντάξεις του ΟΓΑ στα 330 ευρώ (από 1-1-2008)
  3.  Συστήνει το Εθνικό Ταμείο Κοινωνικής Συνοχής.
  4. Χρηματοδοτεί το ΠΔΕ με 9,3 δις ευρώ (αύξηση 6,9%)
  1. Ικανοποιεί τις δεσμεύσεις για τους τρίτεκνους (πολυτεκνικό επίδομα)
  1. Αυξάνει το κατώτατο επίδομα ανεργίας στα 404 ευρώ.

ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΝΑΜΕ ΠΡΑΞΗ

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Ο σχεδιασμός και η διάθεση πλέον του 80% των κοινοτικών πόρων της νέας Προγραμματικής περιόδου στους Νομούς της ελληνικής επικράτειας, πρέπει να μας ικανοποιεί όλους.

Ως βουλευτής της ελληνικής περιφέρειας χαιρετίζω την εξέλιξη αυτή, για να πάψουν επιτέλους τα εκατομμύρια Έλληνες της επαρχίας, μεταξύ των οποίων και οι Λάκωνες συμπατριώτες μου, να αισθάνονται πολίτες Β΄ Κατηγορίας.

Οι Κυβερνήσεις του χθές ευθύνονται κύρια και αποκλειστικά για την κατάσταση της ελληνικής περιφέρειας έως το 2004.

Η σημερινή Κυβέρνηση εφαρμόζει μελετημένο σχέδιο περιφερειακής ανάπτυξης, για κάθε περιοχή.

Η προσπάθεια δεν είναι εύκολη. Στηρίζεται όμως από τις κοινωνικές και αυτοδιοικητικές δυνάμεις κάθε περιοχής  και ενισχύεται με συγκεκριμένα κυβερνητικά μέτρα που ήδη αναλύθηκαν ενώπιόν μας.

Τα θετικά αποτελέσματα είναι ήδη ορατά.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Ο μεγάλος ασθενής της χώρας, το Διοικητικό μας σύστημα, αποτελεί για την Νέα Δημοκρατία το μεγαλύτερο στοίχημα για την νέα Κυβερνητική της θητεία. 

Όλοι οι πολίτες αναμένουν την ανακοίνωση των Κυβερνητικών μέτρων για την διοικητική μεταρρύθμιση που προβλέπεται στον προϋπολογισμό και το ΕΣΠΑ.

Μια μεταρρύθμιση που απαιτεί ρήξη και ανατροπή με το παρελθόν, με στόχο ένα αποκεντρωμένο Κράτος και μια ισχυρή αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ Βαθμού, που θα παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προοίμιο προϋπολογισμού 80 εκατ.

                                    Κάλυψη Συμβ/χων 164 ΠΔ – ΟΤΑ

                                    Δήλωση Υπουργού

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Οι μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας, αντιμετωπίζονται μόνο με τόλμη, αποφασιστικότητα και ευθύνη.

Η επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων απαιτεί συνεννόηση και συμμετοχή.

Υπάρχουν δύο δρόμοι.

Αυτός της σύνθεσης των απόψεων και της σύγκλισης των δράσεων, που στηρίζει τα εθνικά και κοινωνικά συμφέροντα και ο άλλος της τυφλής και αδικαιολόγητης σύγκρουσης που δεν οδηγεί πουθενά.

Η Νέα Δημοκρατία και ο Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής σας καλούν στην επιλογή του πρώτου δρόμου.

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Είμαι πεπεισμένος για την συνέπεια λόγων και έργων της Κυβέρνησης.

Στηρίζω την πολιτική της.

Ψηφίζω τον προϋπολογισμό 2008.


10/01/08 ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΒΟΙΩΝ

 


23/01/08 ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟ

 


05/02/08 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΒΑΚΟΥΦΙΑ

            Ο βουλευτής Λακωνίας, κ. Γρηγόρης Αποστολάκος, ορίσθηκε, με απόφαση του Προέδρου της Βουλής κ. Δ. Σιούφα και  του Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Ι. Τραγάκη, εισηγητής της Πλειοψηφίας  για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών που αναφέρεται: «Στη διοίκηση και διαχείριση των Βακουφίων της Μουσουλμανικής Μειονότητος στη Δυτική Θράκη»

            Το Νομοσχέδιο αυτό επιλύει χρόνια προβλήματα της Μουσουλμανικής Μειονότητος στην περιοχή αυτή, ενισχύει την κοινωνική συνοχή και θωρακίζει την διαφάνεια και τη νομιμότητα στη διαχείριση των περιουσιών των μουσουλμανικών βακουφίων (ιδρύματα, κληροδοτήματα).

            Αποτελεί δε τμήμα του ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΜΕΤΡΩΝ για τη Θράκη που αποφάσισε προ διετίας η Κυβερνητική Επιτροπή υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή.

Η συζήτηση και η ψήφιση του Νομοσχεδίου θα πραγματοποιηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τις Συνεδριάσεις της 6ης και 7ης Φεβρουαρίου 2008.


06/02/08 ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΒΑΚΟΥΦΙΩΝ

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, από το Μάϊο του 2006, μέσα στα πλαίσια λειτουργίας της Ελληνικής Πολιτείας, άρχισε να επεξεργάζεται και να εφαρμόζει σταδιακά σειρά από μέτρα και παρεμβάσεις, που διευρύνουν την πολιτική ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ και ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ για την  Μουσουλμανική μειονότητα της περιοχής.

Το κράτος δικαίου αποτελεί ΚΕΚΤΗΜΕΝΟ για την τοπική κοινωνία της Θράκης. Μια πραγματικότητα της οποίας έχουν πλήρη συνείδηση οι χριστιανοί και μουσουλμάνοι Έλληνες πολίτες της Θράκης.

Η πολιτική αυτή μεγιστοποιεί το εύρος των ρυθμίσεων των προηγούμενων ετών, που όλες οι Κυβερνήσεις έλαβαν, όπως π.χ. η είσοδος των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητος σε ποσοστό 5 τοις χιλίοις στα ΑΕΙ, από τον τότε Υπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου.

Προ διετίας περίπου, η Ελληνική Κυβέρνηση, σε δύο συνεδριάσεις της Κυβερνητικής Επιτροπής, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού, κ. Κώστα Καραμανλή,απεφάσισε ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΕΤΡΩΝ για την αντιμετώπιση προβλημάτων και δυσλειτουργιών της Θρακικής Μουσουλμανικής μειονότητος.

Στην επεξεργασία των μέτρων αυτών συμμετείχαν θεσμικοί εκπρόσωποι και φορείς της μειονότητος (π.χ. ο πρώην βουλευτής κ. Ιλχαν Αχμέτ)

Τα μέτρα αυτά είναι απολύτως εναρμονισμένα με μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μειονοτική πολιτική απολύτως συμβατή με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Στα πλαίσια αυτά η σημερινή Κυβέρνηση ήδη υλοποίησε:

1.      Την άρση των υποθηκών και των  χρεών  των Βακουφίων (Μάιος 2007)

2.      Τη χρηματοδότηση ειδικών  προγραμμάτων  κατάρτισης για 1600 γυναίκες της μειονότητας

3.      Την δημιουργία σχολείων δεύτερης Ευκαιρίας

4.      Την πιλοτική εισαγωγή του μαθήματος  της Τουρκικής γλώσσας σε περισσότερα παιδιά της μειονότητας που φοιτούν στα Δημόσια και όχι στα μειονοτικά Σχολεία.

Το σχέδιο Νόμου που συζητούμε και αφορά την διοίκηση και διαχείριση των μουσουλμανικών Βακουφίων στη Θράκη εντάσσεται στο προαναφερθέν

ολοκληρωμένο πλαίσιο μέτρων που απεφάσισε η Κυβερνητική Επιτροπή με τις εισηγήσεις του κ. Παυλόπουλου, της κας Μπακογιάννη και του κου Αλογοσκούφη.

Χωρίς αμφιβολία είναι σημαντική ημέρα για την εθνική αντιπροσωπεία.

Με κυβερνητική πρωτοβουλία συζητούμε σήμερα ένα νομοσχέδιο που αναφέρεται στην επίλυση ενός παγίου αιτήματος της Μουσουλμανικής μειονότητας.

Κανείς μας δεν ξεχνά ότι, από το 1964 μέχρι σήμερα, δεν έγιναν εκλογές διαχειριστικών επιτροπών για τα μουσουλμανικά βακούφια.

 

Η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν είναι αποσπασματική και μεμονωμένη.

Αποτελεί συνέχεια των μεγάλων αναπτυξιακών, δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων, που έγιναν και γίνονται στην Θράκη.

Αυτές οι διαχρονικές πολιτικές θωρακίζουν την κοινωνική συνοχή και αναδεικνύουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της ακριτικής αυτής περιοχής.

Με εθνική αυτοπεποίθηση και πολιτική ευθύνη εισηγούμεθα τις συζητούμενες ρυθμίσεις, που τιμούν την ελληνική πολιτεία.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Ο Νόμος 1091/1980 που ρυθμίζει μέχρι σήμερα τα θέματα των Βακουφίων στη Θράκη,  26 χρόνια από την ψήφισή του, χρήζει εκσυγχρονισμού.

Προχωρούμε στη συζητούμενη νομοθετική ρύθμιση που αναφέρεται στα μουσουλμανικά Βακούφια της Θράκης, στα πλαίσια των διεθνών μας υποχρεώσεων, ιδίως αυτών που απορρέουν:

α) από την ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ΝΔ της 25ης Αυγούστου του 1923     και

β) από τα οριζόμενα στα άρθρα 1,7 και 27 της Συμφωνίας της Άγκυρας, του 1930, όπως αυτή κυρώθηκε με τον Ν. 4793/1930

Νομοθετούμε λοιπόν σήμερα, με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, για Έλληνες πολίτες, έτσι όπως μας επιβάλλουν:

- οι διεθνείς μας υποχρεώσεις,

- η ιστορία μας ως έθνος,

- το δημοκρατικό μας πολίτευμα  

- ο ελληνικός μας πολιτισμός.

Θέτουμε ειδικούς κανόνες, με βάση τα ανωτέρω λεχθέντα, σεβόμενοι την θρησκευτική ελευθερία και τηρώντας την ελληνική Νομοθεσία.

Θέτουμε κανόνες που εδράζονται σε δύο βασικές αρχές:

1.                  την αρχή της διαφάνειας σε ότι αφορά την διαχείρηση των Βακουφίων.

2.                  Την αρχή της καθ΄ύλην λειτουργικής αυτοδιοίκησης των Βακουφίων από Έλληνες Μουσουλμάνους, που στηρίζεται στον έλεγχο νομιμότητος.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Τα Βακούφια είναι ισλαμικός φιλανθρωπικός θεσμός.

Είναι τα ιδρύματα που κατέλειπαν πιστοί Μουσουλμάνοι για την εκπλήρωση ευαγών και φιλανθρωπικών σκοπών, έτσι όπως, στο άρθρο 2 του συζητούμενου νομοσχεδίου, ορίζεται.

Στην Ελλάδα τα Βακούφια προέρχονται από την Οθωμανική περίοδο.

Μετά την συμφωνία της Άγκυρας του 1930, τα Βακούφια σε όλη την Ελλάδα περιήλθαν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου.

Δεν συμπεριελήφθησαν τα Βακούφια που βρίσκονταν εντός της περιοχής που εξαιρέθηκε από την ανταλλαγή πληθυσμών, δηλαδή, τα Βακούφια της Θράκης, για τα οποία γίνεται η σημερινή Νομοθετική ρύθμιση.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ

Στο ΑΡΘΡΟ 3

Προσδιορίζεται η έννοια της Βακουφικής περιουσίας.

Βακουφική περιουσία, ως νομική έννοια, θεωρείται πέραν του ίδιου του Βακουφίου και κάθε άλλο κινητό ή ακίνητο περιουσιακό στοιχείο, που είναι τυχόν αφιερωμένο, στη λειτουργία του Βακουφίου.

Στο πλαίσιο της διαφάνειας, της νομιμότητος και της αυτοδιοίκησης, η διαχείριση των βακουφικών περιουσιών θα γίνεται σύμφωνα με τη νομοθεσία περί κληροδοτημάτων και κοινωφελών ιδρυμάτων.

Επιβάλει στα μέλη των επιτροπών που διαχειρίζονται την βακουφική περιουσία το σεβασμό των μουσουλμανικών αρχών και παραδόσεων υπό την εποπτεία του Μουφτή.

Παραλλήλως αναδεικνύεται ο ΕΥΑΓΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΣ χαρακτήρας της διαχείρισης της Βακουφικής περιουσίας, με λεπτομερή αναφορά των ρυθμίσεων στις παραγράφους 4 και 5,  του άρθρου αυτού.

Στο ΑΡΘΡΟ 4

Επιβεβαιώνεται το νομικό καθεστώς των Βακουφίων ως ΝΠΙΔ που λογίζονται ως κοινωφελή ιδρύματα, εφ΄ όσον περιλαμβάνουν ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ.

Ως Βακούφια με την έννοια των ΝΠΙΔ θεωρούνται και τα Δημόσια Μουσουλμανικά Νεκροταφεία των Νομών Ξάνθης – Ροδόπης – Έβρου.

Στο ΑΡΘΡΟ 5

Λύεται μια μεγάλη εκκρεμότητα για τα λειτουργούντα στην πράξη Βακούφια που δεν είχαν συσταθεί, ούτε είχαν νομική υπόσταση, έως τώρα.

Έτσι ρυθμίζεται η μεν σύσταση νέων βακουφίων σύμφωνα με τις διατάξεις  του ΑΚ, η δε διαχείριση και διοίκηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Νομοσχεδίου.

Στο ΑΡΘΡΟ 6

Αντιμετωπίζεται και επιλύεται για πρώτη φορά το θέμα των Βακουφικών περιουσιών που βρίσκονται εκτός ορίων των Δήμων Ξάνθης, Κομοτηνής και Διδυμοτείχου.

Μέχρι σήμερα οι βακουφικές αυτές περιουσίες  λειτουργούσαν ατύπως και χωρίς σταθερή λογοδοσία.

Με τις ρυθμίσεις του άρθρου αυτού η ελληνική πολιτεία,

αφ΄ ενός αναγνωρίζει τον, από του έτους 1923, παραδοσιακό τρόπο ανάδειξης των βακουφικών επιτροπών,

αφ΄ ετέρου δίνει τη δυνατότητα εκπροσώπησης αυτών των βακουφίων

ενώπιον των Αρχών.

Στα ΑΡΘΡΑ 7,8,9

Ορίζονται λεπτομερώς οι διαδικασίες για την εκλογή , την αντικατάσταση και την λογοδοσία των βακουφικών Επιτροπών.

Χωρίς αμφιβολία αποτελεί μια ακόμη καινοτομία για λόγους διαφάνειας η ετήσια λογοδοσία των βακουφικών επιτροπών του άρθρου 9, τόσον σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, όσον και προς τον Μουφτή.

Στο Τρίτο Μέρος του Νομοσχεδίου, και συγκεκριμένα στα άρθρα 10 έως 14, προβλέπονται τα εξής:

  • Τα βακούφια των Δήμων Ξάνθης, Κομοτηνής και Διδυμοτείχου, θα αποτελούν αντικείμενο διοικήσεως και διαχειρίσεως, από μία διαχειριστική επιτροπή ανά Δήμο, με την πρόσθετη πρόβλεψη δυνατότητος ορισμού ειδικής διαχειριστικής Επιτροπής, για ομάδα Βακουφίων ανά Δήμο, με απόφαση του Γεν. Γραμματέα Περιφέρειας.
  • Καθιερώνεται η σύσταση αιρετών 5μελών διαχειριστικών επιτροπών, οι οποίες θα εκλέγονται από τους μουσουλμάνους  που είναι δημότες των τριών προαναφερθέντων Δήμων.
  • Προβλέπεται η απλή ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ των αποτελεσμάτων της ΕΚΛΟΓΗΣ και της συγκρότησης σε σώμα της διαχειριστικής αρχής στον Γ. Γραμματέα της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης και στον τοπικό Μουφτή.
  • Καθιερώνεται η υποχρέωση να δημοσιεύονται οι απολογισμοί και οι ισολογισμοί στον τύπο ενώ δίνεται η ρητή δυνατότητα στην διαχειριστική επιτροπή να τοποθετεί τυχόν πλεονάσματα από τα ετήσια εισοδήματα σε έντοκο τραπεζικό λογαριασμό.

Στο Τέταρτο Μέρος του Νομοσχεδίου, (άρθρα 15 έως 18),

  • Ορίζονται τα προσόντα εκλογιμότητας τηρώντας τις γενικές διατάξεις που αναφέρονται σε όσους αναλαμβάνουν τη διαχείριση  ιδρυμάτων.
  • Προστίθενται ορισμένα στοιχεία που συνδέονται με τον βακουφικό θεσμό. Έτσι δεν μπορούν να εκλεγούν σε διαχειριστικές επιτροπές:

-      οι Μουφτήδες και οι σύζυγοί τους,

-      οι υπάλληλοι των Μουφτειών και οι σύζυγοί τους,

-      οι βουλευτές,

-      οι Νομάρχες και Αντινομάρχες,

-      οι Δήμαρχοι και οι Κοινοτάρχες.

  • Ορίζονται περιοριστικά οι λόγοι εκπτώσεως μελών των Διαχειριστικών και Βακουφικών Επιτροπών, οι οποίοι

γνωστοποιούνται στον ενδιαφερόμενο από το Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.

  • Η θητεία των διαχειριστικών και βακουφικών επιτροπών είναι τριετής.
  • Για να αποφεύγονται φαινόμενα κακοδιαχειρίσεως και παραμονής των ίδιων προσώπων στις ίδιες θέσεις, οι εκλεγέντες και υπηρετήσαντες  επί δύο συναπτές θητείες ως μέλη ειδικώς των Διαχειριστικών Επιτροπών, δεν δύναται να επανεκλεγούν για την αμέσως επόμενη θητεία.
  • Ορίζονται τα της εκπροσωπήσεως της Διαχειριστικής και της Βακουφικής Επιτροπής ενώπιον των Αρχών, δικαστηρίων, και τρίτων.
  • Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι τα Μέλη της Διαχειριστικής και Βακουφικής Επιτροπής εξισώνονται προς τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των κοινωφελών ιδρυμάτων ιδιωτικού δικαίου.

Στο Πέμπτο Μέρος του Νομοσχεδίου,  (άρθρα 19 και 20)

  • Ρυθμίζονται ικανοποιητικά τα θέματα των Σχολικών Βακουφίων και των Βακουφίων σε ακατοίκητες περιοχές.
  • Τα συνιστώμενα σε σχολεία Βακούφια, με τα ενδεχομένως από το παρελθόν προερχόμενα κινητά ή ακίνητα περιουσιακά στοιχεία θα διαχειρίζεται η  αρμόδια αιρετή σχολική Εφορία.
  • Τα Βακούφια των ακατοίκητων περιοχών ή περιοχών μη κατοικουμένων από Μουσουλμάνους, στα όρια των Νομών Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου, θα διαχειρίζεται η πλησιέστερη Διαχειριστική ή Βακουφική Επιτροπή.

Στις μεταβατικές και τελικές διατάξεις και ειδικότερα:

Στο άρθρο 21

λαμβάνεται πρόνοια για το πρόβλημα των εκκρεμοτήτων σχετικώς με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των Βακουφίων που έχουν ακίνητη περιουσία.

Η εκ της διατάξεως αυτής προβλεπόμενη 5μελής Επιτροπή θα μελετήσει και θα προτείνει λύσεις.

Με ΚΥΑ των Υπουργών ΥΠΕΣΔΑ, ΥΠΕΘΟ και ΥΠΕΠΘ θα καθορισθούν οι λεπτομέρειες εφαρμογής της ρύθμισης  αυτής.

Στο άρθρο 22

προβλέπεται για λόγους πρακτικούς και μέχρι την ανάδειξη των διαχειριστικών επιτροπών, σύμφωνα με το νέο νόμο, η συνέχιση της λειτουργίας των υφισταμένων διαχειριστικών επιτροπών, μέχρι και τη λήξη της θητείας τους.

Στο άρθρο 23

αντιμετωπίζεται το θέμα της ελλιπούς συμμετοχής της μουσουλμανικής μειονότητος στη Δημόσια Διοίκηση.

Έτσι θεσμοθετείται η ποσόστωση του 5 τοις χιλίοις για τα μέλη της μειονότητος στους πανελλήνιους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για διορισμούς στο Δημόσιο.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Για το συζητούμενο Νομοσχέδιο έγινε εκτεταμένη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή.

Ανεπτύχθη ένας γόνιμος διάλογος και κατετέθησαν χρήσιμες προτάσεις, νομοτεχνικού και ουσιαστικού περιεχομένου προς τον Υπουργό Εσωτερικών κο Π. Παυλόπουλο

Για ορισμένες απ΄ αυτές επεφυλάχθη να απαντήσει κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια όπως π.χ. για το θέμα των εντόκων καταθέσεων των Βακουφίων.

Κατά την συζήτηση των άρθρων θα γίνει και από την πλευρά μου τοποθέτηση για τα όσα εθίγησαν στην αρμόδια επιτροπή ή πρόκειται να θιγούν στην Ολομέλεια.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Αισθάνομαι εξαιρετική τιμή εισηγούμενος το παρόν Νομοσχέδιο.

Εκλέγομαι στην άλλη άκρη της Ελληνικής Επικράτειας, τον Νομό Λακωνίας.

Το γεγονός αυτό δεν με εμποδίζει να έχω πλήρη και πραγματική αντίληψη της σημερινής κατάστασης στη Θράκη και να αντιμετωπίζω την εισηγούμενη ρύθμιση με υψηλό αίσθημα ευθύνης, όπως και το σύνολο των συναδέλφων βουλευτών.

Όλοι στην αίθουσα αυτή οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι, οι πολιτικές  δυνάμεις της Θράκης, πέρα και έξω από πολιτικές απόψεις και κομματικές εντάξεις,  με τη συνεπικουρία των Αυτοδιοικητικών Αρχών και των κοινωνικών φορέων στήριξαν διαχρονικά την κοινωνική συνοχή και το κράτος δικαίου, στην περιοχή.

Με αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους, μέσα από την αποδοχή της συνύπαρξης και του αμοιβαίου σεβασμού, έβαλαν στο δρόμο της ανάπτυξης και της προκοπής τους χριστιανούς και τους μουσουλμάνους πολίτες της Θράκης.

Απομόνωσαν διχαστικά στερεότυπα και είναι σταθερά προσανατολισμένοι προς την πρόοδο και την ευημέρια.

Η Ελλάδα, η σημερινή Κυβέρνηση, στηρίζοντας αυτή την πραγματικότητα συνεχίζει την πολιτική ισονομίας και ισοπολιτείας.

Εφαρμόζει μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή μειονοτική πολιτική.

Οικοδομεί στη Θράκη ένα μοντέλο σύγχρονης, ανοικτής, δημοκρατικής κοινωνίας, που σέβεται απόλυτα τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θρησκευτικές ελευθερίες.

Αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση στην ευρύτερη περιοχή.

Το συζητούμενο Νομοσχέδιο είναι σταθερά προσανατολισμένο στις αρχές αυτές.

Όλες οι πτέρυγες της Βουλής οφείλουν να το αντιμετωπίσουν με ειδικό αίσθημα ευθύνης , προτάσωντας την σύνθεση των απόψεων από την ενδεχόμενη στείρα αντίθεση.

Σε κάθε περίπτωση, εξυπηρετεί τα ευρύτερα κοινωνικά και εθνικά συμφέροντα της χώρας μας.

Τέλος Θεωρώ ότι αποτελεί μια ακόμα θετική εξέλιξη για τη Θράκη που εγγυάται την προστασία και καλύτερη διοίκηση και διαχείριση των βακουφίων, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι

Σας προσκαλώ να το αποδεχθείτε και να το ψηφίσετε.


07/02/08 ΒΑΚΟΥΦΙΑ

 


21/02/08 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

            Ο βουλευτής Λακωνίας, κ. Γρηγόρης Αποστολάκος, ορίσθηκε, με απόφαση του Προέδρου της Βουλής κ. Δ. Σιούφα και  του Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Ι. Τραγάκη, εισηγητής της Πλειοψηφίας  για το Νομοσχέδιο των Υπουργείων Εσωτερικών και Εξωτερικών που αναφέρεται: «Στην Κύρωση της  σύμβασης με νόμο μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Αναπτυξιακού Προγράμματος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (United Nations Development Program

Με την κύρωση της σύμβασης αυτής επιδιώκεται:

  1. Η συμβολή της Ελλάδας στην μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης στη Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη και στην Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών, η οποία θα προωθηθεί μέσα από την Περιφερειακή συνεργασία, με γνώμονα τις ανάγκες των κρατών της περιοχής για προγραμματικές δράσεις και τεχνική βοήθεια.
  1. Η δημιουργία και διατήρηση σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού ενός δικτύου επαγγελματιών και εμπειρογνωμόνων σε θέματα μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης.
  1. Η ίδρυση και ενίσχυση ενός περιφερειακού οργάνου υποστήριξης της περιφερειακής συνεργασίας στην Μπρατισλάβα της Σλοβακίας για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης. Η οικονομική συμμετοχή της Ελλάδας ανέρχεται στο ποσό των 7 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η συζήτηση για την ψήφιση του Νομοσχεδίου άρχισε την Τετάρτη (20-02-2008).


27/03/08 ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΥΣΠΙΣΤΙΑΣ

 


06/05/08 EUROJUST

Η συζήτηση και ψήφιση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, με τον τίτλο «Ευρωπαϊκή Μονάδα Δικαστικής Συνεργασίας (EUROJUST) – Κοινές ομάδες Έρευνας και λοιπές διατάξεις» αποτελεί ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της χώρας μας, όπως αυτή απορρέει από ΔΥΟ ΣΥΝΘΗΚΕΣ:

Α) Συνθήκη του Άμστρενταμ που ισχύει από την 1η Μαΐου 1999

Β) Συνθήκη της Νίκαιας που υπεγράφη και που ισχύει από την 1η Φεβρουαρίου 2003.

Με την συνθήκη του Άμστερνταμ ετέθη για πρώτη φορά για πρώτη φορά ως βασικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ και ΑΝΑΠΤΥΞΗ των συνθηκών ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ στο εσωτερικό του συνόλου των Κρατών της Ε.Ε.

Η σημαντικότερη εξέλιξη ήταν η ανάληψη της δέσμευσης για ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ στους τομείς της Αστυνομικής και Δικαστικής Συνεργασίας που αναφέρονται σε Ποινικές υποθέσεις και που σχετίζονται με την καταπολέμηση των σοβαρών μορφών του οργανωμένου εγκλήματος.

Πέντε μήνες μετά την έναρξη ισχύος της Συνθήκης του Άμστερνταμ και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 1999 το Συμβούλιο Υπουργών στο Τάμπερε της Φιλανδίας – συμμορφούμενο με την συνθήκη – ΑΠΕΦΑΣΙΣΕ την ΙΔΡΥΣΗ της «Ευρωπαϊκής Μονάδας Δικαστικής Συνεργασίας (EUROJUST)» που θα συγκροτείτο από Εισαγγελείς – Δικαστικούς και Αστυνομικούς.

Το επόμενο έτος – και συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2000 – με απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών της Ε.Ε. δημιουργήθηκε η προσωρινή Διοικητική Μονάδα Δικαστικής Συνεργασίας, η λεγόμενη (PRO-EUROJUST) ούτως ώστε από την πιλοτική λειτουργία της να προκύψει τελικά το Διοικητικό Μόρφωμα της EUROJUST.

Σκόπιμο είναι να καταγραφεί ότι με την συνθήκη της Νίκαιας, που όπως προελέχθη υπεγράφη το 2001 και ισχύει από τον Φεβρουάριο του 2003, τα κράτη μέλη της Ε.Ε. κατοχύρωσαν ΡΗΤΑ στη Συνθήκη την υποχρέωση ίδρυσης της ΕUROJUST επαναλαμβάνοντας την πρόβλεψη της Συνθήκης του Άμστερνταμ.

Τελικά το Συμβούλιο Υπουργών με την υπ΄αριθμ. 187 απόφαση του, της 28ης Φεβρουαρίου 2002 ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ EUROJUST, ως ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ Ε.Ε.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

             Η Ευρωπαϊκή Μονάδα Δικαστικής Συνεργασίας (ΕUROJUST) ως οργανισμός……       της Ε.Ε. διαθέτει δική της νομική προσωπικότητα, εδρεύει στη Χάγη και έχει ως βασική αρμοδιότητα την βελτίωση της δικαστικής συνεργασίας μεταξύ των κρατών- μελών για την λυσιτελή αντιμετώπιση σοβαρών εγκλημάτων που τα αντικοινωνικά τους αποτελέσματα διαχέονται στον Ευρωπαϊκό χώρο.

            Η εμπειρία και η γνώση όλων συνηγορεί στο συμπέρασμα ότι οι σύγχρονες μορφές εγκληματικής συμπεριφοράς δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικά – και στο δικαστικό επίπεδο – μεμονωμένα από τα Κράτη– Μέλη της Ε.Ε.

Απαιτείται η,  εκ των συνθηκών, προβλεπόμενη συνεργασία που σε κάθε περίπτωση προϋποθέτει και διασφαλίζει το σεβασμό και την προσήλωση των θεμελιωδών δικαιωμάτων  και των ελευθεριών των ευρωπαίων πολιτών.

            Η πραγματικότητα αυτή συνεπικουρείται αποκλειστικώς  και όχι κατά συντρέχουσα αρμοδιότητα από την εσωτερική έννομη τάξη κυρίως μέσω των Δικαστικών εγγυήσεων που προβλέπονται στο Νομοσχέδιο και που θωρακίζουν ΤΟΣΟΝ τα θεμελιώδη δικαιώματα και τις ελευθερίες των Ελλήνων πολιτών ΟΣΟΝ και τον εκσυγχρονισμό και την ποιότητα λειτουργίας της ελληνικής δικαιοσύνης.

Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Αυτονοήτως οφείλω να επισημάνω ότι με τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τη θεσμοθέτηση

ΠΡΩΤΟΝ (α)  της EUROJUST

ΔΕΥΤΕΡΟΝ (β) τις κοινές ομάδες έρευνας και

ΤΡΙΤΟΝ (γ) τις τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικος.

«Η Ελλάδα συμμορφώνεται και εναρμονίζει το δίκαιο της – με την – προαναφερθείσα –υπ΄αριθμ. 187- απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών  της Ε.Ε. της 28/2/2002.

Η εναρμόνιση αυτή είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ όχι μόνον ΠΟΛΙΤΙΚΑ, σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις και τις εξ αυτών απορρέουσες υποχρεώσεις της χώρας μας αλλά και ΝΟΜΙΚΑ, σύμφωνα με το ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ.

Εύλογα όμως στο σημείο αυτό μπορεί να τεθεί το ερώτημα ή να ασκηθεί η ενδεχόμενη κοινοβουλευτική κριτική γιατί καθυστέρησε επί 6 χρόνια περίπου η εναρμόνιση της εσωτερικής έννομης τάξης με το Κοινοτικό Δίκαιο.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ

Τελικά, κατά την εκτίμησή μου, η καθυστέρηση αυτή φαίνεται να οφείλεται ΠΡΩΤΟΝ στην ανάγκη αφομοίωσης των συμπερασμάτων από τη λειτουργία της EUROJUST  και ΔΕΥΤΕΡΟΝ  στην εργώδη δράση της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Το συζητούμενο σήμερα στην Επιτροπή Δημ. Διοίκησης, Δικαιοσύνης και Δημ. Τάξης Ν/Σ είναι ένα άρτιο νομοθέτημα τόσον από ουσιαστικής όσον και από τεχνοκρατικής απόψεως.

Στα 12 άρθρα  του Α΄ Κεφαλαίου περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις για την συμμετοχή των Ελλήνων εκπροσώπων ως εθνικών μελών και εθνικών ανταποκριτών στην Ευρωπαϊκή Μονάδα Δικαστικής Συνεργασίας (EUROJUST) καθώς και τα θέματα λειτουργικής δράσης της EUROJUST .

Στο άρθρο 1 ορίζεται : «Ότι με Π.Δ., έπειτα από, απόφαση του οικείου Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου ορίζεται με 3ετή θητεία, στη EUROJUST ένα εθνικό μέλος με τον αναπληρωτή του με το βαθμό του Πρωτοδίκη ή του Αντεισαγγελέα Πρωτοδικών και άνω».

Στο άρθρο 2, ορίζονται θεσμικά ποιοι είναι οι εθνικοί Ανταποκριτές  που συνεπικουρούν το εθνικό μέλος κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του.

Πρώτον : Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Διεθνούς Δικαστικής Συν/σης του Υπ. Δικαιοσύνης

Δεύτερον: Οι Εισαγγελείς Εφετών αρμόδιοι για θέματα Δικαστικής συνδρομής και εκτέλεσης του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης.

Τρίτον: Ο Εισαγγελέας που εποπτεύει την έρευνα για την τρομοκρατία .

            Στο άρθρο 3, προβλέπεται η δυνατότητα λειτουργίας της EUROJUST είτε μέσω του Εθνικού μέλους της είτε ως συλλογικό όργανο.

            Στα άρθρα 4 και 5, προβλέπονται αναλυτικά οι αρμοδιότητες της EUROJUST είτε δρα ως  συλλογικό όργανο είτε μέσω του εθνικού μέλους.

            Στο άρθρο 6 οριοθετείται η υποχρέωση των ημεδαπών αρχών για ανταπόκριση στα αιτήματα της EUROJUST.

            Στο άρθρο 7: Δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.

Υπό τη ρητή επιφύλαξη της τήρησης των ισχυουσών διαταγμάτων της εθνικής νομοθεσίας για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ορίζονται οι όροι επεξεργασίας των στοιχείων αυτών από το εθνικό μέλος της EUROJUST σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 12 παρ. 1

            Στα άρθρα 8-9-10 και 11 προσδιορίζονται διαδικαστικές ρυθμίσεις λειτουργίας του οργάνου.

            Στο άρθρο 12 προβλέπεται η Δικαστική εγγύηση του Προέδρου του Αρείου Πάγου για την εν γένει διαχείριση πληροφοριών από το ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΛΟΣ της EUROJUST.

            Στα 12 άρθρα του Δευτέρου Κεφαλαίου του Ν/Σ καθορίζονται οι όροι για τη σύσταση και λειτουργία των ΚΟΙΝΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ στο πλαίσιο της Ε.Ε. με σκοπό την από κοινού  διερεύνηση – σε προδικαστικό στάδιο- των εγκλημάτων

            της παράνομης εμπορίας ναρκωτικών

            της εμπορίας ανθρώπων

            των τρομοκρατικών πράξεων.

Οι Κοινές Ομάδες έρευνας δύνανται να συσταθούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και μόνον για τη διερεύνηση των προαναφερθέντων εγκλημάτων.


09/05/08 ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ EUROJUST

            Ο Βουλευτής Λακωνίας, της Ν.Δ., κ. Γρηγόρης Αποστολάκος, ορίσθηκε εισηγητής του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης  «Ευρωπαϊκή Μονάδα Δικαστικής Συνεργασίας (EUROJUST), Κοινές Ομάδες Έρευνας και λοιπές διατάξεις».

Η εισήγηση του Λάκωνα Βουλευτή πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 6 Μαΐου 2008 στην Διαρκή  Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής.


12/05/08 ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Ο βουλευτής Λακωνίας, κος Γρηγόρης Αποστολάκος, με αφορμή το μέτρο – τομή της Κυβέρνησης, που αφορά στην απαλλαγή των αγροτών από την ετήσια δαπάνη για τις αιτήσεις ενιαίας ενίσχυσης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Αισθάνομαι την ανάγκη, ως βουλευτής Λακωνίας, να ευχαριστήσω την Κυβέρνηση για την επίλυση του χρόνιου αυτού προβλήματος που ταλαιπωρούσε πάνω από πεντακόσιες χιλιάδες Έλληνες αγρότες.

Κατόπιν συσκέψεων των αρμοδίων Υπουργών Οικονομίας- Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ.κ. Γ. Αλογοσκούφη και Αλ. Κοντού, και του Υφυπ/ργού Οικονομίας και Οικονομικών κ. Ν. Λέγκα, η ετήσια δαπάνη συμπλήρωσης της αίτησης ενεργοποίησης ατομικών δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, από το 2009, θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Οι αγρότες δεν θα πληρώνουν, από τη νέα χρονιά, ούτε ένα ευρώ για να εισπράξουν τις κοινοτικές τους επιδοτήσεις.

Με την απόφαση αυτή η Κυβέρνηση αποδεικνύει ότι βρίσκεται σταθερά και αδιαπραγμάτευτα δίπλα από τον Έλληνα αγρότη και κτηνοτρόφο, με έργα και όχι με λόγια.»


22/05/08 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Κ. ΚΙΛΤΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ


 

ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ: Κων.Παλαιολόγου 24,  23100 Σπάρτη Τηλ: 27310 82822- 82862 Fax: 27310 89233
Σέκερη 1, 10671 Αθήνα Τηλ: 210 3315181- 3315187 Fax: 210 3315817

Email: info@gapostolakos.gr